26 Ocak 2009 Pazartesi

annem aşurem

Annenin yaptığı aşureden daha güzel bir aşure var mıdır şu dünyada? Herkesin annesinin yaptığı aşure herkese güzel gelir mi yoksa benim annem cidden çok süper mi yapıyor bu aşureyi bilmiyorum. Ama aşure ayı boyunca yediğim onca aşurenin bir tekinden bile anne aşuresinden aldığım zevki almadım..
Ve aşurenin en güzel yanı uzun süre yenilebilmesi bence.. bir gün yapılıp ertesi günü biten sıradan bir tatlı değil aşure, yapıldı mı günlerce yenen, tabaklarca, kavanozlarca yapılan bir tatlı.. paylaştıkça çoğalıyor mudur nedir, hiç bitmiyor!
bir de aşure yapılan evde hep bereket olurmuş, bizim ev o yüzden hep onlarca çeşit yemeğe ev sahipliği yapıyor.. yoksa bundaki tek faktör de yine annem mi?
Annem geçen gün anneanneme gittiğinde masama not bırakmış.. notun sonuna da seni çok seviyorum demiş.. Ben hiç söyleyemiyorum seni çok seviyorum diye anneme.. Ama yazayım şuraya da bilinsin, ben annemi çok seviyorum.. Benim annem güzel annem al beni kollarınaaa!!

1 yorum:

malumafatrus dedi ki...

tamamen anne fakötürü... misal ben aşure sevmem, çok yemem ama komşulardan veya biryerlerden gelen aşureleri görür görmez anlarım tadını, kıvamını. Kabak tatlısı içinde bu geçerli benim için, annemden başkası yalan. Bazı şeylerin ilkini onların elinden yediğimiz ve sonrasında da sık sık yediğimiz için damak tadımızı bu şekilde şekil alıyor... Satırlarıam son verirken annemi özlediğimi belirtir , haftasonu bandırmaya gitmemin heyecanını siz değerli kusburnu ile paylaşırım.