8 Ağustos 2010 Pazar

bu sıcakların bir anlamı olmalı...

Benim kedi sevmeyen kendini sever iddiam tartışıladursun, dün yaptığım yüzlerce googlelamanın arasında şöyle bir iddia okudum: "hünkarbeğendi ve pilav yapamayan aşçıyım diyemez."
Neyi googleladığımı tahmin etmek zor değil. Evet, hünkarbeğendi.. Aslında sadece beğendi kısmıydı aradığım, hünkarını bu sabah yapacaktım ama yekvücut olduğu için bu yemek, böyle aramak işime geldi. Neticede hünkarbeğendiyi de, pilavı da yaptım, peki aşçı oldum mu? Bence olamadım, netekim pilav lapamsı oldu. Hünkarbeğendime laf yok. Yani umarım laf olmaz, zaten birkaç saat içinde alıcam cevabımı oturucam aşağı.

Yemek yapmak zor zanaat üstadım. Süreci pazar noktasından başlatırsak hele, anneyle empati kurmak kaçınılmaz. Kollar uzaya uzaya, burundan ter aka aka (üstü kapalı pazar ısıyı hapseder, harika bir şekilde terlemenizi sağlar) parmaklar acıya acıya alışveriş tamamlanır.Hatırlıyorum da annem pazardan eve geldiğinde benim içindeki "oley eve yeni meyvalar geldi, önce hangisinden başlasam acaba?" heyecanına karşılık annemin yüzünden düşen bin parça olurdu. Hiç anlamazdım annemin sevincimi neden paylaşmadığını. Bu son perşembe anladım.

Misafir geleceği günler evde bir anda oluşuveren onlarca çeşit yemeğin aslında gayet vakit alan işler olduğunu, eğil, kalk, kes, rendele, karıştır, çırp, dök, tat operasyonunun defalarca tekrarlandığını da yeni anlamış bulunuyorum. Bu bilgi de vatana millete hayırlı uğurlu olsun.

5 yorum:

malumafatrus dedi ki...

o kısım hünkarla değil sadece pilavla ilgili diye bilirdim ben. Bu sebeple de bir pilav yapamayan olarak, yemek yapabilirim iddialarında bulunmam. Bu sebeple halen annemin yaptığı yemekleri evden ist.e taşırım. Anneciğimin o sıcakta binbir çeşit şeyle uğraşmasından ötürü de vicdan azabı çeker, yemek yapmayı öğrenmeye heves ederim.

Fery... dedi ki...

bi başıma olsam şu dünyada açlıktan ölürdüm sanırım, yemek yapmayı biliyorum ama bence çok üşendirici bir şey dolayısıyla yapmamayı tercih ediyorum :) akşam yemeği nutella olan insan bendeniz :)

varol döken dedi ki...

varol döken buzdolabından bildiriyor:

6 şişe soda
2 şişe meyve şarabı
1 şişe kırmızı şarap
yarım şişe votka
1 kutu meyve suyu
2 kutu süt
2 kutu enerji içeceği
yarım şişe lipton ice tea şeftali
1 şişe su
6 minik şişe schnaps
2 şişe bira

Fery... dedi ki...

eheheheh :) süpermiş ben yemiyorum içiyorum diyorsun :)

varol döken dedi ki...

biz kurduyla hana oturup "bize 2 kuzu budu" diyen tarkan boyundanız...

evde yemek ne ola ki:)